بهبود وضعیت فضاهای آموزشی مناطق محروم کشور با تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز

۸ بازديد
مهراله رخشانی‌مهر در مراسم راه‌اندازی «قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز» با بیان اینکه ترویج فرهنگ کار جهادی و اقدامات نیکوکارانه بخشی از وظایف تربیتی ما است، گفت: تشکیل این قرارگاه موجب انسجام و هماهنگی بیشتر فعالیت‌های جهادی مدرسه‌سازی در مناطق محروم کشور می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، دکتر مهراله رخشانی‌مهر با اشاره ارتباط و تعاملات گسترده سازمان بسیج سازندگی با سازمان نوسازی مدارس کشور ابراز امیدواری کرد: تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز ثمرات و برکات زیادی در رفع محرومیت‌های آموزشی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سوابق همکاری خوب مجموعه نیروهای بسیجی و گروه‌های جهادی با موضوعات آموزش و پرورش به خصوص در بحث فضاهای آموزشی و بازسازی مدارس ما را به تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز ترغیب نمود گفت: با تشکیل این قرارگاه می‌توانیم در ساماندهی و بهبود وضعیت فضاهای آموزشی در مناطق محروم با هم‌افزایی منسجم‌ترو هدفمند‌تر حرکت نماییم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه 30 درصد مدارس کشور با همت و مشارکت خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است، افزود: در سال‌های اخیر با رشد چشمگیر مشارکت خیرین و تامین و تخصیص اعتبارات توانستیم جهش قابل توجهی را در تامین و استانداردسازی فضاهای آموزشی داشته ‌باشیم.

رخشانی مهر ادامه داد: خیّرین مدرسه‌ساز در هشت سال اخیر، 8 هزار میلیارد تومان برای مدرسه سازی تعهد کردند و 4 هزار میلیارد تومان نیز از سوی دولت برای تکمیل پروژه‌های خیری اختصاص یافته است؛ به نحوی که هیچ پروژه رها شده و نیمه‌‌‌ تمام خیری در کشور نداریم و برای سال 1400 نیز 2 هزار و 350 میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای این بخش مصوب شده است که انشاالله تخصیص خواهد یافت.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: شروع کار قرارگاه اتفاق خوبی است و با اساسنامه جامع، منسجم و دقیق خود می‌تواند در دست یابی به اهداف پیش بینی شده با حمایت جامعه خیرین مدرسه ساز و بهره گیری از تجربه بیست و دوساله این نهاد مردمی موفق باشد.
رخشانی‌مهر با بیان اینکه ما به عنوان بخشی از آموزش و پرورش باید نقش خود را در پرورش ایفا کنیم، خاطرنشان کرد: نباید کار خود را تنها به ساخت بناها و فضاهای آموزشی محدود کنیم، بلکه سهمی نیز در فرهنگ‌سازی و مباحث تربیتی کودکان و نوجوانان با ترویج فرهنگ جهادی و اقدامات نیکوکارانه داشته باشیم که حمایت از فعالیت گروه‌های جهادی و توسعه فرهنگ مشارکت در امور خیر از این قسم است.

وی تاکید کرد: هدف از راه‌اندازی قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز رویکرد تربیتی، توسعه و انسجام بخشی به فعالیت‌های داوطلبانه جهادی و بحث انسان سازی در کنار رفع مشکلات فضاهای آموزشی است و هرگز به دنبال مسائل اعتباری و پیمانکاری نیستیم و اعتقاد ما بر این است که نتیجه حمایت امروز ما از گروه‌های جهادی در آینده روشن و مشخص خواهد شد، همانطور که در حوادث و بحران‌های اخیر از جمله سیل سال 1398 بسیاری از مسائل و مشکلات پیش آمده با همت و همراهی گروه‌های جهادی حل و فصل شد.

تغذیه و مهارت هایی که کودک در دوران مدرسه باید یاد بگیرد

به گزارش ایرنا  کارشناسان مععتقدند تغذیه در کودکان مدرسه‌ای بسیار مهم است چراکه به تأمین مواد سازنده برای رشد ، تأمین انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های جسمی، فکری و حفظ مقاومت در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند همچنین در ذخیره‌سازی مواد غذایی لازم به منظور آمادگی برای رشد سریع دوران بلوغ موثر است.

نقش خانواده در تغذیه صحیح فرزندان

از آنجا که کودکان، وعده‌های غذایی اصلی صبحانه، ناهار و شام را معمولاً در خانه و با حضور والدین صرف می‌کنند بنابراین الگوی غذایی اصلی آنها بیشتر تابع خانواده است و آنها می‌توانند موقعیتی فراهم کنند تا فرزندانشان از رژیم غذایی سالم و متنوع برخوردار شوند و با سرمایه گذاری برای تغذیه صحیح کودکان و دانش آموزان نسلی سالم و پویا تحویل جامعه دهند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.