سلامتی

داروی های توصیه شده توسط پزشک که همیشه باید در دسترس داشته باشید

هیچ چیز بدتر از این نیست که با سردرد شدید رو برو شوید، و بفهمید مسکن هایتان تمام شده است. در حالی که برخی از موارد ضروری در کابینت دارو بدیهی است زیرا اغلب مورد نیاز هستند – مانند مسکن‌های ضد درد برای سردرد – سایر محصولات بدون نسخه می‌توانند به طور جدی در موارد اضطراری مفید باشند، مانند نیش زنبور بد. فایده غدد لنفاوی به طور دقیق توضیح داده شده است.

مسکن درد

آنچه شما نیاز دارید: NSAID ها، ژل دیکلوفناک و چسب های لیدوکائین

دکتر Boleslav Kosharskyy، متخصص مدیریت درد مستقر در نیویورک، همه را تشویق می‌کند تا انواع مختلفی از تسکین درد را در کابینت‌های دارویی خود نگه دارند. داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) موارد ضروری هستند – این دسته از داروها شامل ایبوپروفن (Advil)، آسپرین (Excedrin، که همچنین حاوی استامینوفن است) و ناپروکسن (Aleve) است. استامینوفن (تیلنول) اغلب در این دسته نیز دسته بندی می شود، اما در واقع یک NSAID نیست. هویج و دیابت چه تاثیری بر یکدیگر دارند؟

Kosharskyy همچنین توصیه می کند که ژل دیکلوفناک (1٪) و چسب های لیدوکائین (4٪) را برای تسکین درد موضعی در زمانی که محل درد شدید است، در دسترس داشته باشید. ژل دیکلوفناک یک NSAID موضعی است که اغلب برای درد آرتریت استفاده می شود، اما می تواند برای کشیدگی، رگ به رگ شدن و سایر دردهای موضعی نیز استفاده شود. این محصول تا همین اواخر فقط با نسخه تجویز می شد، اما به زودی می توانید آن را با نام تجاری Voltaren از داروخانه ها خریداری کنید.

لیدوکائین یک عامل بی حس کننده است که با مسدود کردن سیگنال های عصبی که باعث درد می شوند عمل می کند. می‌توانید تکه‌های OTC لیدوکائین تا 4 درصد را در اکثر داروخانه‌ها، معمولاً با نام‌های تجاری متعدد پیدا کنید – IcyHot یکی از مارک‌های معروف است. کوشارکی می گوید: از این ها برای دردهای موضعی، مانند کمردرد یا درد عضلات استفاده کنید.

ترجیح می دهید از داروهای ضد درد خودداری کنید؟ این هشت محصول بدون دارو را برای تسکین درد مزمن امتحان کنید، یاد بگیرید که آیا باید روغن CBD را به رژیم تسکین درد خود اضافه کنید یا بدانید که چگونه یک Theragun می تواند به معنای واقعی کلمه درد را از بدن شما خارج کند.

آلرژی

آنچه شما نیاز دارید: آنتی هیستامین ها

هیستامین ترکیبی است که بدن شما هنگام حمله سیستم ایمنی بدن به یک ماده حساسیت زا آزاد می کند که باعث واکنش آلرژیک می شود. آنتی هیستامین ها با جلوگیری یا کاهش ترشح هیستامین عمل می کنند. این دسته از داروهای OTC تقریباً در تمام داروهای آلرژی با نام تجاری از جمله بنادریل، روبیتوسین، آلگرا، کلاریتین، زیرتک و زیزال یافت می شود.

دکتر جنیفر کادل، پزشک خانواده و دانشیار دپارتمان پزشکی خانواده در دانشگاه روآن، Xyzal را برای آلرژی های شدید مداوم و فصلی توصیه می کند. او می گوید که باید آن را شب مصرف کنید زیرا می تواند باعث خواب آلودگی شود، اما تسکین 24 ساعته باید تا عصر روز بعد ادامه داشته باشد.

کادل می گوید: “Xyzal آلرژی های ناشی از گرده درختان، گرده علف های هرز، گرده چمن، گرد و غبار، کنه های گرد و غبار، کپک و شوره حیوانات خانگی را تسکین می دهد.” وقتی گرده در بدترین حالت خود است از خواب بیدار شوید.”

مسائل گوارشی

آنچه شما نیاز دارید: آنتی اسیدها، بیسموت ساب سالیسیلات (پپتو بیسمول)

دکتر رمزی یعقوب، دکتر فارم، مدیر ارشد داروسازی SingleCare به CNET می گوید که همه باید برای تسکین سریع سوزش سر دل که ناشی از ریفلاکس اسید است، داروهای ضد اسید در دسترس داشته باشند. یعقوب می‌گوید: «علائم سوزش سر دل معمولاً شامل احساس سوزش در معده یا قفسه سینه است، معمولاً بلافاصله پس از خوردن چیزی که با شما موافق نیست. آنتی اسیدها سریع عمل می کنند و تسکین کوتاه مدتی را در خنثی کردن اسیدهای معده ایجاد می کنند.

توجه داشته باشید که در آوریل 2020، سازمان غذا و دارو هشداری در مورد Zantac، یک آنتی اسید معروف با نام تجاری، صادر کرد و درخواست حذف این محصول از بازارهای OTC و نسخه را کرد. FDA در حال بررسی یک آلاینده به نام N-Nitrosodimethylamine (NDMA) است که در برخی از داروهای رانیتیدین یافت می شود.

با این حال، هنوز هم می‌توانید آنتی‌اسیدهای دیگری مانند آلکا-سلتزر، پپسید، رولایدز و نکسیوم را پیدا کنید.

برای حالت تهوع، اکثر پزشکان بیسموت ساب سالیسیلات را توصیه می کنند که ماده فعال پپتو-بیسمول است. همچنین می توانید مارک های عمومی این محصول را پیدا کنید، اکثر آنها به همان رنگ صورتی آدامسی هستند. با کاهش التهاب در روده ها و کاهش جریان مایعات به معده کار می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا