سرگرمی

چند مورد از بهترین فیلم خون آشام

1. Blade (1998)

فیلم اکشن فانتری و ترسناک Blade که اولین فیلم مدرن مارول حتی قبل از مردان ایکس شناخته می شود. بلید که آن را اسنایپس که گویی برای ایفای نقش در این فیلم زاده شده است بازی می کند کرکتر اصلی فیلم است. داستان فیلم به این صورت است که مادر بلید وقتی او را حامله بود توسط یک خون آشام گاز گرفته می شود و تمام ویژگی های برتر خون آشام ها و ویژگی های انسانی را به او منقل می کند و میمیرد. بلید بعد از برزگ شدن و شنیدن داستان مادرش تصمیم می گیرد که از تمام خون آشام ها انتقام بگیرد و با قدرت های که دارد با آن ها می جنگد.

2. از غروب تا سپیده دم (1996)

یک کشیش، بچه‌هایش و دو گانگستر وارد یک بار می‌شوند… به نظر یک شوخی می‌آید – و همینطور است! شاید یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های خون‌آشام، از غروب تا طلوع، فرزندان مشترک کوئنتین تارانتینو و رابرت رودریگز است، و در نیمه راه بر روی فرش‌کشی خارق‌العاده ژانر کاملاً در حال تغییر می‌چرخد. برای شروع، به نظر می رسد تارانتینو بر اساس اعداد: سگ های مخزن در جاده. اما به محض رسیدن به Titty Twister، همه شرط‌ها متوقف می‌شوند. جورج کلونی آشکارا در بازی با تیپ به عنوان یک قاتل غیراخلاقی بسیار قوی است، هاروی کایتل همچنین می تواند آن را به عنوان یک مرد صلح که با اکراه تبدیل به مرد جنگ مرده (و سپس یک خون آشام واقعی) می شود، مخلوط کند و سلما هایک جذاب ترین مار را اجرا می کند. رقص همیشه به عنوان شگفت انگیز به نام Santanica Pandemonium. از ژولیت لوئیس، فرد ویلیامسون، چیچ مارین، دنی ترجو، مایکل پارکس، جان ساکسون و تام ساوینی نیز نوبت‌های بی‌نظیری وجود دارد، و در پایان این یک قتل عام مطلق است. چند دنباله مستقیم به ویدیو و یک سریال تلویزیونی دنبال شد، اما هیچ چیز هرگز نتوانست شگفتی این فیلم یا دیوانگی توپ به دیوار آن را تکرار کند.

3. What We Do In The Shadows (2014)

این عجیب است که یک کمدی کم‌کلید که در کنار هم قرار دادن دنیوی کامل با وحشت گاهی اوقات کاملاً احشایی، هر کسی را به زمان بزرگ منجنیق کند. اما این چیزی است که تایکا وایتیتی، What We Do In The Shadows، خوب است: Spinal Tap برای دهه 2010; یک فیلم مضحک بی‌پایان که گروهی از سر استخوان‌ها را با گروهی از همخانه‌های بدبخت جاودانه در شهر کوچک ولینگتون عوض می‌کند. مبارزه با خفاش، جادوی سیاه و گرگینه‌های مودب، همگی طرح‌های بسیار خوبی را در چارچوب آزاد ایجاد می‌کنند، اما داستان و صحنه‌ها اهمیت کمتری نسبت به شخصیت‌ها و دعواهای کوچکشان دارند. وایتیتی نقش ویاگو، شیک پوش 379 ساله ای را بازی می کند که از آشفتگی متنفر است. جاناتان بروگ دیکن است، بایرون 183 ساله. جمین کلمنت ولاد است (بقیه را فقط از این نام می توانید استنباط کنید) و بن فرانشام یک نوسفراتوی 8000 ساله بی کلام است که در کمد نگهداری می کنند. یکی از بهترین گاگ های بصری با این خط همراه است، “…و پیتر بود!” WWDITS نیز از کتاب بازی مهمان راب راینر/کریستوفر استفاده می‌کند. اگرچه اکنون، شاید پس از دو سریال تلویزیونی اسپین آف که ارزش وقت شما را دارند، چندان منحصر به فرد نباشد.

4. مصاحبه با خون آشام (1994)

رمان های آن رایس به قدری سینمایی هستند که کنجکاو است که او بیشتر از این اقتباس نشده است، اما نیل جردن مطمئناً در سال 1994 میله کیفیت را بالا گذاشت. مصاحبه با خون آشام، اقتباس از اولین داستان خون آشام رایس، سرسبز، احساسی و رشد یافته است. فیلم‌سازی بالا، با هم‌خوانی با شاهکار جردن در سال 1984، گروه گرگ‌ها، و بیزانتیوم فوق‌الذکر. جالب است که تقریباً هیچ انسان معمولی در مصاحبه وجود ندارد، به استثنای روزنامه‌نگار کریستین اسلیتر در سکانس‌های مصاحبه واقعی. این بازی شب تا شب مردگان است که بیشتر بر روی دعواهای کوچک درونی متمرکز است تا گوتیک بیش از حد. بحث‌های انتخاب بازیگران در آن زمان باعث حواس‌پرتی شد: برد پیت در نقش لویی و تام کروز در نقش لستات هر دو در نقش‌های خود عالی هستند. به خصوص کروز، برای اولین بار کم و بیش در مقابل تیپ بازی کرد و به برخی از جنبه های تاریک شخصیت ستاره فیلم خود متمایل شد که بعداً برای Magnolia و Collateral نیز از آنها استفاده کرد. اما این کرستن دانست است که در نقش کلودیا، خون آشام باستانی که در بدن یک کودک گیر کرده است، برجسته است. در رمان، آن شخصیت غیرقابل فیلمبرداری به نظر می رسید. دانست که تنها 12 سال سن داشت، او را به طرز وحشتناکی باورپذیر کرد.

5. دراکولا (1931)

فیلمی کلاسیک که با استاندارهای فغلی ترسناک شمرده می شود یکی از بهترین فیلم ها در ژانر خون آشامی نیست اما دیدن آن ضروری است. موسقی متن آن شگفت انگیز است. فیلم درباره مردی به نام کنت دراکولا است که بعد از اینکه یک آژانس املاک ساده لوح تسلیم اراده کنت دراکولا می شود، آن دو به لندن می روند جایی که خون آشام روزها در تابوتش می خوابد و شب ها به دنبال قربانیان احتمالی می گردد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا