ذهن و هوش

چگونه و چه بخوریم تا باهوش تر شویم

خوب غذا خوردن فقط قدرت شما را افزایش نمی دهد – مواد مغذی موجود در غذا نیز سوخت عالی برای مغز هستند.

یک مطالعه جدید منتشر شده نشان داد که خوردن میوه و سبزیجات باعث بهبود سلامت روانی می شود. آزمودنی ها احساس شادی بیشتری داشتند، کمتر نگران بودند و سطوح بالاتری از رضایت کلی از زندگی را گزارش کردند. تحقیقات همچنین نشان داده است که حافظه کوتاه مدت در افرادی که چربی اشباع و قند بیشتری مصرف می کنند ضعیف تر است. اما لازم است بدانید که در بعضی مواقع اگر بیماری خاصی داشته باشید زیاد خوردن سبزیجات باعث حالت تهوع بعد از غذا می شود.

https://salemziba.com/impovering/nausea-after-food/

آیا رژیم غذایی شما می تواند شما را باهوش تر کند؟ شرط می بندی. ما غذاهای سالم را برای مراقبت از بدنمان انتخاب می کنیم، اما تحقیقات نشان می دهد که برخی از انتخاب های سالم نیز می تواند برای مغز ما مفید باشد.

تحقیقات نشان می دهد که آنچه می خورید یکی از قوی ترین تأثیرات بر مهارت های شناختی است. غذاهای مناسب همچنین ممکن است آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل را از بین ببرد.

چگونه غذا بخورم تا باهوش تر شوم؟

برای تقویت سلول های مغزی سالم و جلوگیری از التهاب، مواد مغذی کلیدی وجود دارد که باید در هر وعده غذایی بگنجانید. حافظه، دامنه توجه و توانایی یادگیری شما از غذاهای سالمی که انتخاب می کنید سود می برد.

به یاد داشته باشید که همیشه یک رژیم غذایی متعادل سالم، ورزش فراوان و زمانی برای استراحت را در نظر بگیرید. اگر مشکلات پزشکی خاصی دارید، ممکن است پزشک متخصص از شما خواسته شود از برخی از این غذاها اجتناب کنید.

سبزیجات، انواع توت ها و آجیل

سبزیجات

شواهد نشان می دهد که خوردن و افزایش مقدار سبزیجات، آجیل و انواع توت ها کاهش توانایی شناختی را با افزایش سن کاهش می دهد. همه سبزیجات احتمالاً نوعی فواید را نشان می دهند، اگرچه مشخص شده است که سبزیجات چلیپایی بیشترین سود را دارند. سبزیجات چلیپایی عبارتند از: گل کلم، کلم بروکسل، کلم پیچ، کلم بروکلی، کلم.

توت ها

شواهد کمتری وجود دارد که میوه ها دارای خواص مفیدی برای افزایش سلامت شناختی هستند. با این حال، انواع توت ها حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که التهاب را کاهش می دهند و این احتمال وجود دارد که از شناخت محافظت شود. برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف توت به حافظه نیز کمک می کند. انواع توت ها عبارتند از، زغال اخته، توت فرنگی، تمشک، تمشک، توت سیاه.

آجیل و خشکبار

آجیل منبع فوق‌العاده‌ای از چربی سالم است که نشان داده است حافظه و توانایی یادگیری را افزایش می‌دهد. انتخاب ها عبارتند از: بادام زمینی، فندق، بادام، گردو، بادام هندی، ماکادمیا.چگونه غذا بخوریم تا باهوش تر باشیم

چربی های سالم

برخی مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع شده منجر به اختلال حافظه می شود. در حالی که غذاهای غنی از چربی های سالم مانند آجیل، روغن زیتون، ماهی های روغنی و آووکادو، چنین نبود.

غذاهای تخمیر شده

غذای تخمیر شده سطح باکتری های خوب روده شما را افزایش می دهد، که نشان داده شده است که تأثیر مفیدی بر سلامت کلی شما دارد. به عنوان مثال می توان به ماست، میسو، کیمچی، کلم ترش، کومبوچا و کفیر اشاره کرد.

سلامت کلی

شما نمی توانید سلامت شناختی خود را از طریق یک گروه غذایی بهبود بخشید، و نه معادله یا پاسخی جادویی وجود دارد. با این حال، مصرف یک رژیم غذایی سالم و متنوع بهترین شانس را برای حفظ سلامت کلی، هم از نظر شناختی و هم از نظر جسمی به شما می دهد.

مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف میوه و سبزیجات تازه منجر به بهبود رضایت کلی از زندگی و کاهش سطح استرس و اضطراب می شود – این بهبود به خودی خود منجر به بهبود شناخت می شود.

منبع

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا