ذهن و هوش

به گفته پزشکان 11 غذای سالم که شما را باهوش تر می کند

مغز خود را با تغذیه بدن خود تمرین دهید.

بازی های فکری و جدول کلمات متقاطع تنها راه هایی نیستند که می توانید ضریب هوشی خود را افزایش دهید. در واقع، این تمرینات تمرینی مغز به اندازه خوردن یک رژیم غذایی مناسب در پرورش ماهیچه شما موثر نخواهد بود.

Monisha Bhanote، MD، FCAP، پزشک دارای گواهینامه سه گانه و موسس و مدیر عامل شرکت Integrative Medicine می گوید: فولات، آهن، بتاکاروتن و ویتامین C همگی مواد مغذی لازم برای کارکرد موثر سلول های مغز هستند. تندرستی.

بسیاری از این مواد مغذی تقویت‌کننده مغز ضروری در نظر گرفته می‌شوند، به این معنی که شما فقط با مصرف غذاهای مناسب می‌توانید آنها را دریافت کنید. و برخی از این انتخاب‌ها از نظر علمی ثابت شده‌اند که توانایی‌های شناختی و دقت ذهنی شما را بهبود می‌بخشند، زوال ذهنی مرتبط با سن را کاهش می‌دهند، و عملکرد حافظه را تقویت می‌کنند و شما را در این فرآیند باهوش‌تر می‌کنند.

ما از پزشکان توصیه‌هایشان را برای سالم‌ترین غذاها خواستیم تا شما را باهوش‌تر کنند. اینها را برای داشتن ذهنی تیزتر بخورید.

1.لوبیا سیاه

انتقال دهنده عصبی دوپامین مسئول کمک به ما در تمرکز و تفکر سریع روی پاهایمان است، اما اکثر مردم نمی دانند که نیمی از دوپامینی که بدن ما استفاده می کند در روده ما ساخته می شود. پزشکی، یک عمل سلامت پزشکی که بر محور ذهن-بدن و روده-مغز برای پیشگیری و مدیریت بیماری تاکید دارد. “این بدان معنی است که برخی از غذاهایی که می خوریم می توانند تولید دوپامین ما را افزایش دهند و ما را باهوش تر کنند. غذاهایی که به طور طبیعی دوپامین را افزایش می دهند باید حاوی پیش ساز آن، اسید آمینه تیروزین باشند. این شامل انواع لوبیا، به ویژه لوبیا سیاه، لوبیا قرمز، گردو، تخم مرغ و پنیرهای سفت.» دکتر بشارا می افزاید.

2.بلوبری

دکتر ویلیام دبلیو لی، پزشک، دانشمند و نویسنده مشهور بین‌المللی می‌گوید: «برای دستیابی به ذهنی دقیق‌تر، هیچ راهی بهتر از تمرکز بر روی بهبود سبک زندگی خود که شامل خواب مناسب، فعال ماندن و خوردن غذای سالم است، وجود ندارد. کتاب پرفروش نیویورک تایمز بخورید تا بیماری را شکست دهید: علم جدید چگونه بدن شما می تواند خود را درمان کند. زغال اخته یک غذای عالی برای انجام این کار است. این میوه های مورد علاقه حاوی یک ماده شیمیایی زیست فعال طبیعی به نام آنتوسیانین هستند که به نورون های مغز کمک می کند وظایف خود را انجام دهند. آنها در تمام طول سال در دسترس هستند و بسیار متنوع هستند. دکتر لی خوردن آنها را برای صبحانه، به عنوان میان وعده یا استفاده از آنها در پخت و پز توصیه می کند.

3.چای سبز

“محققان یک ارتباط محافظتی بین نوشیدن چای و زوال شناختی در مراحل بعدی زندگی پیدا کرده اند، و ستاره راک برای این مزیت اپی گالوکاتچین-3-گالات (EGCG) نام دارد. چه از چای کیسه ای یا چای با برگ استفاده کنید، به یاد داشته باشید که می توانید دم کنید. دکتر لی می‌گوید: «چای را چند بار مصرف کنید تا چیزهای خوب را دریافت کنید.

4.زردچوبه

دکتر لی می گوید: ادویه طلایی حاوی کورکومین است که التهاب و استرس اکسیداتیو در مغز را کاهش می دهد و حتی شواهدی برای محافظت در برابر زوال عقل دارد. زردچوبه نه تنها یک عنصر حیاتی در کاری است، بلکه در اسموتی ها نیز فوق العاده است و می تواند به عنوان یک ادویه آشپزی برای روشن کردن سرخی، مرغ یا ماهی پخته شده، و سوپ و خورش استفاده شود.

5.گوجه فرنگیها

دکتر لی می گوید: “لیکوپن موجود در گوجه فرنگی می تواند به مغز کمک کند تا یاد بگیرد و خاطرات را حفظ کند. افسانه های مربوط به لکتین ها را نادیده بگیرید و درست در لذت بردن از سس پاستا و سالسا خود غوطه ور شوید.” نکته: گوجه‌فرنگی‌های گیلاسی کوچک اما قدرتمند هستند – مملو از لیکوپن.

6.سیب

Lior Lewensztain، MD، موسس و مدیر عامل That’s it، می گوید: “مردم همیشه در مورد فواید فیزیکی خوردن سیب صحبت می کنند، اما فواید ذهنی آن به همان اندازه قابل توجه است.” تغذیه. مصرف منظم سیب های حاوی آنتی اکسیدان با اثر ضد پیری روی مغز مرتبط است و متخصصان پزشکی را به این باور رساند که مصرف منظم این میوه می تواند حافظه را بهبود بخشد و احتمالاً حتی از بیماری آلزایمر نیز جلوگیری کند. این تنها یکی از دلایلی است که چرا سیب در لیست 7 سالم ترین غذای ما قرار دارد.

7.پروبیوتیک ها

دکتر Lewensztain می گوید: “من طرفدار مصرف روزانه پروبیوتیک ها برای حفظ رشد باکتری های روده هستم.” “مطالعات اخیر ارتباط نزدیکی بین مغز و مسیر گوارشی را نشان داده‌اند، که باعث شده بسیاری بر این باورند که سیستم گوارشی فقط برای هضم غذا نیست، روده‌ای که به خوبی کار می‌کند نیز ممکن است برای هدایت احساسات و حفظ عملکرد شناختی ضروری باشد.

8.دانه کدو تنبل

“دانه های کدو تنبل با خاصیت آنتی اکسیدانی خود از سلول های مغز شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. این دانه ها سرشار از ریزمغذی هایی مانند روی، منیزیم، مس و آهن هستند که برای عملکرد بهتر مغز ضروری هستند.” نویسنده سلامتی و سردبیر بهترین برای تغذیه.

9.پرتقال

“پرتقال دارای ویتامین C است که نقش مهمی در جلوگیری از زوال ذهنی مرتبط با افزایش سن و بیماری آلزایمر دارد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند با رادیکال های آزاد که باعث آسیب سلول های مغزی می شوند مبارزه کند.”

10.آجیل و خشکبار

“طبق مطالعات، آجیل می تواند بروز بیماری های عصبی را کاهش دهد. با چربی های سالم، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها، این آجیل با حافظه قوی از سلامت مغز شما حمایت می کند. بادام، فندق و گردو؛ سه آجیل برای محافظت از عصبی در بیماری آلزایمر شناخته شده اند. دکتر بیاکودی می گوید.

11.شکلات تلخ

“پر از فلاونوئیدها، کافئین و آنتی اکسیدان هایی است که خواص تقویت کننده مغز دارند. شکلات یک تقویت کننده خلق و خوی شناخته شده است و طبق مطالعات، می تواند حافظه و خلق و خو را تقویت کند. شواهدی وجود دارد که فلاونوئیدهای کاکائو می توانند عملکرد شناختی را به شدت بهبود بخشند. دکتر بیاکودی می‌گوید: انسان‌ها، احتمالاً از طریق مکانیسم‌هایی مانند افزایش جریان خون مغزی. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه شکلات بر سلامت شما تأثیر می گذارد، ببینید وقتی شکلات می خورید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا