ذهن و هوش

3راه برای باهوش شدن و باهوش ماندن

1. به NPR گوش دهید

به رادیو تجاری گوش ندهید تقریباً نیمی از هر ساعت رادیو تجاری پر از تبلیغات است که معمولاً وقت شما را تلف می کند. هنگامی که می خواهید به موسیقی گوش دهید، آی پاد خود را بردارید یا در صورت امکان رادیو ماهواره ای را امتحان کنید. وقتی می‌خواهید در مورد دنیا بیاموزید و به یک کتاب صوتی یا پادکست گوش نمی‌دهید، به NPR گوش دهید.

NPR، مانند تلویزیون عمومی، عمدتاً توسط مردم تأمین می شود و نه توسط تبلیغ کنندگان. این بدان معناست که آنها نسبت به بسیاری از سازمان‌های خبری استقلال تحریریه بیشتری دارند، زیرا به آنچه تبلیغ‌کنندگان می‌خواهند آن‌ها را پخش کنند، وابسته نیستند. همچنین، هیچ آگهی تبلیغاتی نیز وجود ندارد (مگر اینکه دو بار در سال را در نظر بگیرید که آنها از شما درخواست می کنند که از ایستگاه در طول دوره های تعهدی پشتیبانی کنید – و بله، من و بانی عضو هستیم).

نمایش‌های عالی مانند Morning Edition، All Things Considered، و Marketplace (نمایش تجاری روزانه) شما را از آنچه در جهان می‌گذرد به‌روز نگه می‌دارند. من اطلاعات زیادی را دریافت می کنم که دائماً در تعامل با مشتریان از طریق گوش دادن منظم به NPR استفاده می کنم. به علاوه، NPR پادکست‌های زیادی منتشر می‌کند (به بالا مراجعه کنید) که راه خوبی برای نگه‌داشتن آن‌ها در زمان از دست دادن یک برنامه زنده است.

چه چیزی را در مورد NPR بیشتر دوست دارم؟ آنها در واقع تشخیص می دهند که شما انسان باهوشی هستید و به شما نمی گویند چه فکری کنید. آنها به طور کلی هر طرف را منصفانه نشان می دهند و به شما اجازه می دهند به نتیجه گیری خود برسید. من شخصاً می‌خواهم هر دو طرف یک داستان یا موضوع را بشنوم – زیرا باید بتوانم دیدگاه مشتریان (و دیگران) را که دنیا را متفاوت از من می‌بینند، درک کنم.

2. انتشارات صنعت را بخوانید

تصمیم بگیرید که چه چیزی برای یادگیری مهم است و به دنبال انتشاراتی باشید که رهبران صنعت شما می خوانند. اگر نمی‌دانید اینها چیست، در کنفرانس‌ها و گفتگوهای حرفه‌ای برای نشریاتی که مردم به آنها استناد می‌کنند و به آنها مراجعه می‌کنند گوش خود را باز نگه دارید. حتی بهتر از آن، از افرادی که در حوزه کاری خود به آنها احترام می گذارید در مورد مطالبی که می خوانند بپرسید. در صنعت من، اینها مواردی هستند که احساس می کنم بسیار مهم هستند و می بینم که بسیار مورد اشاره قرار می گیرند:

  • بررسی کسب و کار هاروارد
  • مدیر ارشد آموزش
  • مجله مدیریت استعداد
  • Leader to Leader Journal
  • مجله ی وال استریت
  • شرکت سریع

بنابراین، من به صورت فیزیکی یا الکترونیکی در همه موارد فوق مشترک می شوم و زمانی را برای گنجاندن آنها در مطالعه خود اختصاص می دهم … و چیزی که در حال حاضر برای من بهترین کار را دارد این است که به خودم اجازه ندهم آنها را از روی میز خود در خانه برداریم تا زمانی که حداقل هر کدام را مرور نکنم. موضوع. من هر مقاله ای را نمی خوانم، اما حداقل به هر مقاله نگاه می کنم تا بدانم چه گفتگوهایی در جریان است. وقتی مقاله ای را می خوانم و معتقدم برای من ارزشی دارد، آن را اسکن می کنم یا در Evernote، مرکز دانش شخصی من برای مقالات و وبلاگ ها، ذخیره می کنم.

Evernote به شما امکان می‌دهد فایل‌های PDF (و بسیاری از فرمت‌های دیگر) را اسکن کنید و سپس مقالات/یادداشت‌ها را در پوشه‌ها دسته‌بندی کنید و آنها را بر اساس محتوا برچسب‌گذاری کنید. به این ترتیب، وقتی به دنبال ایده‌هایی در مورد مشارکت هستم که هنگام طراحی محتوا برای مشتری یا نوشتن وبلاگ، دارای پشتوانه تحقیقاتی هستند، می‌توانم برچسب‌هایی مانند «تعامل کارکنان» و «مطالعات» را جستجو کنم. به علاوه، می توانید یادداشت های صوتی و تصویری را نیز ذخیره کنید. من دوست دارم یادداشت‌هایی را روی تابلوهای پاک کردن خشک از تعاملات مشتری در Evernote ذخیره کنم تا بتوانم بعداً به آنها ارجاع دهم.

عکس فوری بالا همان چیزی است که برنامه دسکتاپ Evernote من در حال حاضر به نظر می رسد. من از نسخه پولی استفاده می کنم، اما شما می توانید آن را به صورت رایگان نیز انجام دهید و با بسیاری از دستگاه های تلفن همراه همگام سازی می شود. اگر واقعاً می‌خواهید در مورد نحوه استفاده از آن با جزئیات بیشتر بدانید، پست وبلاگ عالی Michael Hyatt را در Evernote بررسی کنید.

3. وبلاگ ها را بخوانید

بله، درست است که در اینترنت چیزهای ناخواسته زیادی وجود دارد. همچنین درست است که محتوای شگفت انگیزی در وبلاگ های معتبر وجود دارد که در هیچ جای دیگری نمی توانید آن را دریافت کنید. در واقع، در برخی از صنایع، وبلاگ نویسان تثبیت شده در حال حاضر استاندارد جدیدی برای اخبار و بحث های صنعت تعیین کرده اند.

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، می‌خواهید از یک خبرخوان استفاده کنید تا از وبلاگ‌ها و محتوای خوب در وب‌سایت‌هایی که می‌خواهید با آن‌ها همگام باشید، استفاده کنید (دوباره، اگر قبلاً نمی‌دانید چه چیزی را دارید، از اطراف بپرسید و در صنعت خود مشاهده کنید. وبلاگ هایی برای خواندن).

یک خبرخوان محتوای جدید را از طریق فناوری RSS (پیوند ساده واقعی) از وب‌سایت‌ها به‌طور خودکار بیرون می‌کشد، بنابراین نیازی نیست همیشه برای دیدن پست‌های جدید به سایت‌ها بروید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد RSS، ویدیوی مختصر Bonni را در زیر بررسی کنید.

من از Google Reader رایگان استفاده می‌کنم که سپس به برنامه‌ای به نام NewsRack در iPhone و iPad من پیوند می‌دهد. از هر چیزی که دوست دارید استفاده کنید، اما از طریق RSS در وبلاگ ها مشترک شوید تا در وقت خود صرفه جویی کنید و تمام محتوای مورد نظر خود را دریافت کنید. در مورد آنچه مشترک می‌شوید نیز هوشمند باشید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدم که وبلاگی ارزشمند نیست یا نمی توانم به آن ادامه دهم، اشتراک آن را لغو می کنم. من نمی‌خواهم غرق در محتوا باشم… بنابراین سعی می‌کنم فقط در مواردی مشترک شوم که مرتباً می‌خوانم.

صرف نظر از اینکه از چه ترکیبی از شش روش بالا استفاده می کنید، باید برای هوشمند شدن تعهد زمانی داشته باشید. برای من، حداقل یک ساعت در روز (اگر بتوانم بیشتر) را برای انجام ترکیبی از فعالیت های فوق اختصاص می دهم. این به سختی برای من کافی است تا بتوانم آن را ادامه دهم، بنابراین اگر می توانید زمان بیشتری را برنامه ریزی کنید و آن را در اولویت قرار دهید – که انجام دادن آن سخت است زیرا مزایای باهوش شدن به ندرت فوری هستند – اما می تواند در طول حرفه و زندگی شما عمیق باشد.

پیشنهادهای دیگری در مورد باهوش شدن/باهوش ماندن دارید که به آن اشاره نکردم؟ حتما در زیر کامنت بگذارید و به این لیست اضافه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا