سلامتی

چک لیست سلامت بازگشت به مدرسه

با شروع مدرسه، سلامت فرزندتان را به خاطر بسپارید

شما خودکار، دفترچه یادداشت و چند دست لباس تازه دارید. اما برای مراقبت از سلامت فرزندانتان در حین رفتن به مدرسه چه کرده اید؟ این چک لیست را دنبال کنید و مشکلات و راه حل هایی را که بر سلامت دانش آموزان ستاره شما تأثیر می گذارد، کشف کنید، از جمله محافظت از بیماری، قلدری، و اضطراب جدایی از مدرسه.

بازگشت به مدرسه با COVID-19

همه گیری کووید-19 بسیاری از کودکان را به جای رفتن به مدرسه در خانه با خانواده خود رها کرده است. و با بازگشت به مدرسه، بسیاری از آنها ملزم به پوشیدن ماسک های محافظ برای مدت طولانی هستند. آنها باید خود را با روال های جدید وفق دهند. CDC خاطرنشان می کند که این استرس اضافی را اضافه می کند. اضطراب جدایی ممکن است شایع تر باشد. ماسک ها باعث می شود برخی از کودکان احساس عدم اطمینان و ناراحتی کنند، زیرا خواندن احساسات چهره دشوار است. کودکان همچنین ممکن است نگران عفونت باشند اکنون که بیشتر در اطراف افراد خانواده های دیگر هستند.

CDC این نکات را برای آسان‌تر کردن بازگشت به مدرسه برای کودکان در طول همه‌گیری COVID-19 ارائه می‌کند:

با سایر والدین و معلمان ارتباط برقرار کنید تا در مورد استراتژی های انتقال بحث کنید

بهترین راه برای خداحافظی با فرزندانتان را برنامه ریزی کنید. اغلب بهتر است آن را کوتاه نگه دارید.

تمام تلاش خود را برای نشان دادن آرامش و اطمینان، با استفاده از صدایی آرام و چهره ای آرام هنگام صحبت با آنها در مورد مدرسه انجام دهید.

اگر آنها در مورد عفونت سؤال کردند، به آنها اطمینان دهید که اگر احساس نمی کنید که ایمن است آنها را ترک نمی کنید.

مراقبت از خود را در مواقع پر استرس فراموش نکنید. هر چه بهتر از خود مراقبت کنید، برای مراقبت از نیازهای فرزندانتان مجهزتر خواهید شد.

COVID-19 و مشکلات رفتاری در مدرسه

اگر متوجه شده‌اید که فرزندتان رفتارهای ناخوشایند دارد یا مشکلات رفتاری او افزایش یافته است، بدانید که طبق CDC، این امر برای بسیاری از کودکان در طول همه‌گیری شیوع بیشتری داشته است. کودکان همراه با والدین و خواهر و برادر خود با انزوا، ترس، استرس و سایر احساسات قدرتمند سازگار می شوند. بسیاری از والدین برای اولین بار است که متوجه مشکلات رشدی، رفتاری و عاطفی در فرزندان خود می شوند، در حالی که سایر والدینی که قبلاً متوجه چنین مسائلی شده اند، ممکن است شاهد این باشند که فرزندانشان بیشتر از دیگران با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند. CDC توصیه هایی را برای این والدین ارائه می دهد:

روی روتین تمرکز کنید. برنامه های روزانه و قابل پیش بینی ایجاد کنید که شامل زمان های تعیین شده برای وعده های غذایی سالم، خواب شبانه و در صورت نیاز چرت زدن باشد.

اگر کودک شما پنج ساله یا کمتر است، مراقب نقاط عطف مهم رشد باشید. از پزشک اطفال خود در مورد آنچه انتظار دارید راهنمایی بخواهید و اگر نگران هستید به او اطلاع دهید.

اگر فرزند شما اضطراب یا مشکلات رفتاری مداوم یا شدید داشته است، به یک متخصص مراقبت های بهداشتی بگویید و حمایت پیدا کنید.

برخی از کودکان وقتی وارد کلاس می شوند نیازهای ویژه ای از جمله ناتوانی های یادگیری را ارائه می دهند. اگر فکر می‌کنید فرزندتان به امکانات آموزشی ویژه نیاز دارد، از مدرسه خود بخواهید که فرزندتان را ارزیابی کند.

اگر فرزند شما با ناتوانی ارزیابی شده است، بخواهید برنامه آموزشی فردی او (IEP) را مرور کند.

یک قهرمان ناهارخوری باشید

تغییرات کوچک می تواند در طول زمان تفاوت بزرگی ایجاد کند. تغییر نحوه بسته بندی ناهار بچه هایتان می تواند در درازمدت بچه ها را سالم تر کند. بعلاوه، به آنها کمک می کنید طعم غذای سالم را درک کنند. سعی کنید جعبه های ناهار آنها را با میوه ها و سبزیجات رنگارنگ پر کنید. انگور، سیب، انبه، انواع توت‌ها، و برش‌های نازک فلفل دلمه‌ای قرمز و هویج معمولاً محبوب هستند یا در چند مورد از غذاهای مورد علاقه فرزندتان مخلوط می‌شوند. آب میوه ها و نوشابه های گازدار را جایگزین آب کنید. و جایگزینی نان سفید با غلات کامل را در نظر بگیرید تا فیبر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

با بهداشت خوب خواب آماده شوید

گاهی اوقات روزهای طولانی تابستان، روال خواب را از بین می برد. اگر بچه‌هایتان را زودتر برای برنامه مدرسه آماده کنید، در کلاس هوشیارتر و متمرکزتر خواهند شد. کودکان در سنین مدرسه به حداقل 10 ساعت خواب در هر شب نیاز دارند. نوجوانان بین 9 تا 10 ساعت زمان نیاز دارند. برای داشتن بهداشت خواب خوب، بچه ها را به یک ساعت خواب هر شب عادت دهید. همچنین، سعی کنید دستگاه‌های صفحه‌نمایش مانند تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، رایانه‌ها، تلویزیون‌ها و سایر ابزارها را در شب از اتاق‌هایشان بردارید.

ایمن سازی، ایمن سازی، ایمن سازی

فلج اطفال زمانی یکی از وحشتناک ترین بیماری های دوران کودکی در ایالات متحده بود که باعث فلج و حتی مرگ می شد. در سال 1955 یک واکسن ایجاد شد و به طور گسترده اجرا شد. امروزه فلج اطفال در سراسر جهان تقریباً از بین رفته است.

واکسیناسیون کودکان را از درد، بیماری و مرگ غیر ضروری نجات می دهد. به همین دلیل است که همه 50 ایالت از کودکان مدرسه‌ای می‌خواهند که در برابر بیماری‌هایی مانند سرخک، اوریون، سرخجه، سیاه سرفه و آبله مرغان ایمن شوند. مطمئن شوید که واکسیناسیون های کودک شما برای ایمنی او و دیگران به روز است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا