اخبار

نقشه راه به پناهگاه

از آنجایی که تغییرات آب و هوایی گونه‌ها را مجبور به حرکت می‌کند، علم جدید زیستگاه‌هایی را شناسایی می‌کند که – در صورت محافظت – می‌توانند به زنده ماندن آنها کمک کنند.علت کار نکردن شکم نوزاد را بلد باشید.

تس اوسالیوان از کوله‌ی روزش بیرون می‌رود و روی درختی با پوست سفید دراز می‌کشد. سایه این نخلستان گرمای مرداد را از بین می برد. این یک نقطه ایده آل برای استراحت پس از پیاده روی صبحگاهی در صحرای مرتفع کوه های پایونیر آیداهو است. O’Sullivan، رهبر استراتژی حفاظت از زمین برای The Nature Conservancy در آیداهو، در حالی که سه خروس تاریک از یک تکه قلم مو بیرون می‌آیند، دسته او را غربال می‌کند. بالای سر، جوجه ها از این شاخه به آن شاخه پرواز می کنند. فضولات گوزن در تراوشات مرطوب در سراسر انبوه پراکنده است.مصرف شکلات تلخ در بارداری مزایای خوبی دارد که احتمالا بی خبر هستید.

دیدن جذابیت آسپن در صحرای مرتفع دشوار نیست، چه انسانی که در حال پیاده روی هستید و چه یک گوزن جستجوگر. اما این درختان بیش از یک واحه است. دانشمندان آن را یک زیستگاه کوچک می نامند، و این تنوع در چشم انداز – مانند یک شیب تند، یک برف عمیق یا یک استخر آب – ممکن است کلید کمک به گونه ها برای سازگاری با تغییرات آب و هوایی باشد.

حفاظت به طور سنتی بر جایی که موجودات وحشی هستند متمرکز شده است. (می خواهید از جغدهای خالدار محافظت کنید؟ یک جنگل قدیمی در شمال غربی اقیانوس آرام را حفظ کنید.) اما به طور فزاینده ای آشکار می شود که برای محافظت از تنوع زیستی در مواجهه با تغییرات آب و هوایی، محافظان محیط زیست باید بر روی مکان های وحشی تمرکز کنند. .

بسیاری از گونه های جهان در حال حاضر در حال حرکت هستند. در آمریکای شمالی، گونه‌ها محدوده خود را تقریباً 11 مایل به شمال و 36 فوت در ارتفاع هر دهه تغییر داده‌اند. برخی از گونه‌ها در حال نزدیک شدن به محدودیت جایی هستند که می‌توانند برای یافتن آب و هوای مهمان‌نواز بروند – و برخی نمی‌توانند با سرعتی که نیاز دارند حرکت کنند. گزارش سازمان ملل که در سال 2019 منتشر شد، تخمین زد که حدود نیم میلیون از گونه های زمینی این سیاره فاقد زیستگاه کافی برای زنده ماندن طولانی مدت هستند.

برای بیش از یک دهه، مارک اندرسون، مدیر علوم TNC برای شرق ایالات متحده، به این سازمان کمک کرده است تا رویکردی نوآورانه و پویا برای حفاظت از زمین ایجاد کند تا گونه‌ها فضایی برای رشد داشته باشند. اندرسون می‌گوید: «برای کشف اینکه چه چیزی یک منطقه را انعطاف‌پذیرتر از منطقه بعدی می‌کند، به ویژگی‌های خود زمین نگاه کردیم. ما باید به گونه ای از طبیعت محافظت کنیم که به گونه ها اجازه حرکت و تغییر بدون توجه به سناریوهای دقیق آب و هوایی را بدهد.»

گروهی متشکل از بیش از 150 دانشمند TNC به سرپرستی اندرسون، به جای پیش‌بینی افزایش دمای بالا، میزان بارندگی یا به زودی ذوب شدن برف‌ها، طیفی از زیستگاه‌ها را شناسایی کردند که به بهترین وجه برای حمایت از گونه‌ها از طریق تغییرات آب و هوایی مجهز هستند.

بسیاری از گونه های جهان در حال حاضر در حال حرکت هستند. در آمریکای شمالی، گونه‌ها محدوده خود را تقریباً 11 مایل به شمال و 36 فوت در ارتفاع هر دهه تغییر داده‌اند.

2.4 میلیون هکتار از قله‌های کوه‌های پایونیر تا مزارع گدازه‌ای بنای یادبود ملی و حفاظت‌شده دهانه‌های ماه، بخشی از این شبکه جدید نقشه‌برداری شده از زمین‌های مقاوم است. این پناهگاه‌های امن – مانند زمین‌های پایکوبی O’Sullivan در جنوب مرکزی ایالت – دارای انواع زیستگاه‌های کوچک، غنی از تنوع زیستی هستند و به گونه‌ها اجازه می‌دهند آزادانه به قلعه‌های مجاور حرکت کنند.

اوسالیوان می‌گوید: «نقشه مکان‌های انعطاف‌پذیر به ما کمک می‌کند حفاظت از زمین در آیداهو را در اولویت قرار دهیم. «این فقط مربوط به حفاظت از زمینی نیست که اکنون برای حیات وحش مهم است. این در مورد حفاظت از زمینی است که برای آینده مهم است.”

اندرسون و تیمش برای شناسایی اینکه کدام سرزمین‌ها در ایالات متحده در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم‌تر هستند و می‌توانند از متنوع‌ترین طیف گیاهان و جانوران پشتیبانی کنند، کار خود را با جمع‌آوری یک پایگاه داده وسیع از اطلاعات مکانی آغاز کردند که برخی از آنها تقریباً در سراسر TNC جمع‌آوری شده‌اند. تاریخ 70 ساله محققان هر جریب زمین را در 48 ایالت پایین‌تر مشخص کردند و به ویژگی‌های اکولوژیکی (مانند شکل‌های زمین، مناطق ارتفاعی و تالاب‌ها) و فهرست‌نویسی کاربری زمین (از جمله وجود زیرساخت‌های توسعه، کشاورزی و انرژی) اشاره کردند. در این فرآیند، تعداد انگشت شماری از ویژگی ها ظاهر شد که دانشمندان شروع به تشخیص آنها به عنوان نشانه های انعطاف پذیری کردند.

یکی از شاخص های قوی در دسترس بودن زیستگاه های محلی با توپوگرافی، ترکیب خاک و ارتفاع متفاوت است که طیف وسیعی از آب و هوا را برای گیاهان و جانوران ارائه می دهد. در پیشگامان آیداهو، آنها می توانند مراتع منزوی یا پوشش سایبان تزئین شده توسط نخلستان های آسپن باشند.

این فقط مربوط به حفاظت از زمینی نیست که اکنون برای حیات وحش مهم است. این در مورد حفاظت از زمینی است که برای آینده مهم است.

اندرسون می‌گوید: «جهت رو به شیب، حوضه‌های مرطوب کم، جزایر کوچک زیستگاه – همه این‌ها بر دمای نزدیک به زمین تأثیر می‌گذارند». او می‌گوید با گرم شدن جهان، مناظری که طیف وسیعی از محیط‌های فیزیکی و گرادیان‌های دمایی متناظر را ارائه می‌دهند، به جوامع گونه‌ها اجازه می‌دهند بدون نیاز به حرکت به اطراف حرکت کنند.

یکی دیگر از نشانه های تاب آوری، تنوع زیستی است. برای چندین دهه، TNC بر حفظ مناطق با زیستگاه های دست نخورده و جمعیت گونه های کمیاب تمرکز کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا