ذهن و هوش

خوراکی های مفید برای مغز، حافظه و تمرکز

1. سبزیجات برگ سبز

بر اساس تحقیقات جدید، مصرف منظم غذاهای دارای برگ سبز مغز – مانند کلم پیچ، چغندر و کاهوی رومی – می تواند به جلوگیری از زوال عقل کمک کند.

در این مطالعه که عادات غذایی و توانایی ذهنی بیش از 950 فرد مسن را به مدت 5 سال مورد ارزیابی قرار داد –اطلاعات کامل-، بزرگسالانی که یک یا دو بار در روز یک وعده سبزی برگ سبز مصرف کردند نسبت به افرادی که سبزی نخورده‌اند، ضعیف‌تر و ضعیف‌تر شدند. حتی زمانی که عواملی مانند سن، تحصیلات و سابقه خانوادگی زوال عقل در آن لحاظ شده باشد.

وقتی صحبت از قدرت مغز به میان می آید، سبزی ها باید در بشقاب شما باشند (و مقدار زیادی از آن بشقاب را بپوشانند) هر وعده غذایی.

سبزی‌های برگ‌دار پایه‌ای عالی هستند. درو رمزی، روانپزشک، نویسنده کتاب The Happiness Diet and Eat Complete: The 21 Nutrients That Fuel Brainpower، می گوید: «شما کربوهیدرات های خالی زیادی را که از چیزهایی مانند پاستا یا نان دریافت می کنید تعویض می کنید، و می توانید از سبزیجات برگدار استفاده کنید. کاهش وزن را تقویت کنید و سلامت خود را متحول کنید. “باز هم، فقط تراکم مواد مغذی زیادی.”

سبزیجات برگ سبز همچنین سرشار از ویتامین های A و K هستند (فقط یک فنجان کلم پیچ بیش از 684 درصد از وعده های روزانه توصیه شده شما را دارد!) که به مبارزه با التهاب و قوی نگه داشتن استخوان ها کمک می کند. از مزایای این غذاهای مغزی با سالاد اسفناج گردوی انبه یا چیپس کلم پیچ بهره ببرید.

2. رزماری + گیاهان دیگر

ما قبلاً می دانستیم که روغن رزماری فواید مختلفی دارد، اما آیا می دانستید که این گیاه نیز فواید زیادی دارد

اسید کارنوزیک، یکی از مواد اصلی رزماری، به محافظت از مغز در برابر تخریب عصبی کمک می کند. این کار را با محافظت از مغز در برابر رادیکال های آزاد شیمیایی، که با تخریب عصبی، آلزایمر، سکته مغزی و پیری طبیعی در مغز مرتبط هستند، انجام می دهد.

همچنین به دلیل سطوح بالای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی، به محافظت از بینایی در برابر زوال کمک می کند. سایر گیاهان با سطوح مشابه آنتی اکسیدان عبارتند از ریحان، نعناع فلفلی، مریم گلی، جعفری و گشنیز.

وعده های رزماری تازه خود را با این سیب زمینی سرخ شده با رزماری شیرین و هویج رزماری با لعاب افرا میل کنید.

3. سالمون + سایر ماهی های روغنی

اگر ماهی دوست دارید، هیجان زده شوید، زیرا ماهی قزل آلا یکی از مغذی ترین غذاهای مغز است! سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که به عملکرد روان شما کمک می کند – خداحافظ، مه مغزی – و حافظه را بهبود می بخشد.

اگر بچه دارید، تغذیه آنها با ماهی های روغنی، مانند ساردین یا قزل آلا، ممکن است با بهبود تمرکز آنها از ADHD جلوگیری کند. همین اسیدهای چرب ممکن است به جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل نیز کمک کنند – برای یک وعده 4 اونس ماهی بد نیست!

لطفاً توجه داشته باشید که این مزایا برای ماهی قزل آلا صید شده در آلاسکا است – ماهی های پرورش یافته در مزرعه و ماهی های صید معمولی وحشی را می توان با جیوه و سموم پر کرد. از آن در این کیک های ماهی قزل آلا یا کاسه سوشی ماهی آزاد دودی خانگی لذت ببرید.

4. زردچوبه

آیا وقتی یک ادویه ساده فواید شگفت انگیزی دارد عالی نیست؟ این مورد در مورد زردچوبه است، ریشه ای باستانی که در طول تاریخ به دلیل خواص درمانی آن استفاده می شده است.

به لطف کورکومین، یک ترکیب شیمیایی موجود در زردچوبه، این ادویه در واقع یکی از قوی ترین (و طبیعی) عوامل ضد التهابی است.

زردچوبه همچنین به افزایش سطح آنتی اکسیدان و حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، در حالی که مصرف اکسیژن مغز را بهبود می بخشد، شما را هوشیار نگه می دارد و قادر به پردازش اطلاعات می باشد. در مورد یک ادویه فوق العاده صحبت کنید!

روز خود را با این غذای مغزی با مصرف تخم مرغ زردچوبه و چای زردچوبه شروع کنید. برای فواید بیشتر، زردچوبه را با فلفل سیاه ترکیب کنید تا به جذب بهتر کمک کند و با سایر ادویه ها مانند زنجبیل و دارچین برای حمایت از گوارش و متابولیسم.

5. گردو + سایر مغزها

معلوم است که گردو می تواند شما را از آجیل شدن باز دارد. فقط خوردن چند عدد گردو در روز ممکن است به بهبود سلامت شناختی شما کمک کند.

سطوح بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن ها نیز هوشیاری ذهنی را بهبود می بخشد. ویتامین E موجود در این آجیل همچنین ممکن است به محافظت از سلول های مغز و جلوگیری از آلزایمر کمک کند.

ادامه دهید، یک مشت گردو و سایر مغزها، مانند بادام، پسته یا بادام هندی بخورید – یا این دستور اسموتی تقویت کننده مغز را امتحان کنید تا سالم تر باشید! همچنین در زمان سرگرمی و استراحت بهترین فیلم های پزشکی را مشاهده کنید تا علاوه بر اینکه خود را سرگرم کرده اید، اطلاعات مختلفی در زمینه پزشکی و سلامتی نیز به دست بیاورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا