سرگرمی

وب سایت های جالب در سال 2021

1. مخلوط کنید

گاهی اوقات شما می خواهید در اینترنت گشت و گذار کنید، اما نمی خواهید تمام دست و پا زدن را انجام دهید. برای آن، میکس وجود دارد.

ممکن است وب‌سایت فوق را با نام قبلی‌اش StumbleUpon بشناسید، سایتی (و افزونه‌ای برای مرورگر اینترنت شما) که به شما امکان می‌دهد موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنید و سپس اخبار و اطلاعات مختلفی را در اختیار شما قرار دهد که متناسب با آن علایق باشد. امروزه، Mix نامیده می‌شود و چرخشی جدیدی در تصادفی‌ساز محتوای محبوب StumbleUpon ایجاد می‌کند.

Mix به شما امکان می‌دهد نمایه خواننده خود را تنظیم کنید و سپس مقالات، عکس‌ها و ویدیوهایی را که از «ترکیب» شخصی خود کشف کرده‌اید، به اشتراک بگذارید. این یک راه راحت برای سرگرم کردن خود و یادگیری چیزهای جدید است که به سادگی به وب بگویید که شما را غافلگیر کند.

2. Space.com

تا زمانی که سرتان در ابرها است، آن را بالای افق زمین بلند کنید و به Space.com بروید. این وب‌سایت اخبار و روندهای نجوم را از طریق محتوای دوستانه و قابل هضم گزارش می‌کند که گاهی اوقات فقط تشنگی شما را برای گرفتن یک عکس مبهم و جالب از منظومه شمسی ما رفع می‌کند. چه کسی می داند؟ شاید شما از علاقه مندان به فضای درونی خود استفاده کنید.

چه بخواهید یک شی را ببینید که در اتمسفر ما در حال سوختن است و چه بخواهید به علف های هرز چگونگی شکل گیری سیاهچاله بپردازید، Space.com چیزی برای همه دارد. امروز با این تصویر شگفت‌انگیز از یک شفق سبز که از ایستگاه فضایی بین‌المللی، بخشی از مجموعه «تصویر روز» Space.com دیده می‌شود، مشکل خود را دریافت کنید.

وب‌سایت‌هایی برای زمانی که حوصله دارید

3. ایمگور

Imgur ویروسی ترین تصاویر هفته را جمع آوری می کند و همه آنها را در یک مکان برای پیمایش و لذت بردن بی فکر شما جمع آوری می کند. چیزی که در مورد Imgur دوست دارم این است که معمولاً به موقع تر از توییتر یا اینستاگرام است — شبکه های اشتراک گذاری محبوب تر که در آن تصاویر و میم های خنده دار ممکن است یک یا دو هفته بعد ظاهر شوند. از Imgur برای اتلاف وقت استفاده کنید و ابتدا خنده دارترین مطالب موجود در اینترنت را به دوستان خود معرفی کنید.

4. دوربین های حیوانی سیاره بچه گربه و توله سگ

توله سگ و بچه گربه. چه چیزی می تواند بهتر باشد؟ من این وب سایت را برای هر زمان که نیاز به مراجعه داشته باشم نشانه گذاری کرده ام. می‌توانید یک پخش زنده از پناهگاه‌های حیوانات در ایالات متحده را تماشا کنید تا برخی از جذابیت‌های قابل قبول را در عمل ببینید.

5. زیلو

بررسی املاک و مستغلات در مناطقی که ممکن است بخواهید زندگی کنید بسیار سرگرم کننده است – و بررسی آن در مکان هایی که احتمالا هرگز زندگی نمی کنید، اما دوست دارید در دنیای رویایی زندگی کنید، به همان اندازه سرگرم کننده است. پیش بروید و آنچه را که در آنجا وجود دارد کشف کنید. می توانید جستجوهای ذخیره شده را تنظیم کنید (بعضی از آنها واقع بینانه تر از بقیه هستند) تا بعداً اکتشافات خود را دوباره زنده کنید.

6. نمای خیابان گوگل مپ

مانند Zillow، رفتن به Google Maps و زوم کردن نمای خیابان در مکان‌های تصادفی در سراسر جهان بسیار سرگرم‌کننده است. بسیار عجیب و هیجان انگیز است که ببینیم زندگی در یک لحظه تصادفی از زمان، در یک خیابان تصادفی جایی که ممکن است هرگز در طول عمر خود به آن سر نزنید، چگونه بوده است.

من کاخ ورسای در فرانسه، کمپ پایه کوه اورست در نپال، کوه های آلپ سوئیس و دیواره مرجانی بزرگ در سواحل استرالیا را توصیه می کنم. (بله، آنها دوربین های زیر آب دارند.)

7. ویکی پدیا

فکر نمی‌کردید بدون درج ویکی‌پدیا، پستی بنویسم که کجا زمان را در اینترنت تلف کنم، درست است؟ البته که نه. شما باید عاشق مارپیچ شدن در سیاهچاله ضرب المثل ویکی پدیا باشید: یک چیز را جستجو کنید و سپس چیزی را که به آن مرتبط است بررسی کنید. قبل از اینکه متوجه شوید، کل انقلاب روسیه را ترسیم کرده اید. (بخوانید: این یک نگاه اجمالی به صبح یکشنبه همکار من کوری است.)

اگر می‌خواهید با اتلاف وقت آنلاین، بیشتر درگیر شوید، به یاد داشته باشید که ویکی‌پدیا مبتنی بر مدلی از محتوای قابل ویرایش آشکار است — همانطور که در اینجا، هر کسی می‌تواند هر صفحه محافظت نشده را ویرایش کند. بنابراین اگر در اوقات فراغت خود به ویرایش و به روز رسانی محتوا علاقه دارید، ویرایش با شماست. (به شرطی که از دستورالعمل های آنها پیروی کنید.)

8. گیفی

هنگامی که نیاز به پیدا کردن GIF عالی دارید، نمی توانید فقط در اولین نتیجه ای که به دست می آورید برای “رقصیدن” یا “بی دست و پا” یا “حیوانات تند و سریع” متوقف شوید. من می‌توانستم ساعت‌ها را در Giphy صرف کنم (…و صرف کرده‌ام) و به دنبال GIF مناسب باشم. فکر می‌کنید چقدر طول کشید تا الی به تمام ده موردی که در این پست است رسید؟ کاملا ارزشش را دارد

9. Wayback Machine

احساس نوستالژی؟ بررسی کنید که وب‌سایت‌ها در طول سال‌ها از طریق دستگاه معروف Wayback در اینترنت بایگانی چگونه بوده‌اند. این به شما امکان می دهد تاریخ را انتخاب کنید و ببینید که هر وب سایتی در آن زمان دقیقاً چگونه به نظر می رسید. (برای یک سفر واقعی، ظاهر فیسبوک در دهه 2000 را با امروز مقایسه کنید. دیوار به دیوار را به خاطر دارید؟)

اگر می‌خواهید نگاهی سریع بیندازید، این خلاصه از ظاهر نه وب‌سایت معروف را بررسی کنید. تمام تصاویر آن پست از Wayback Machine گرفته شده است.

10. مسیر اورگان

در اینجا یک هدیه کوچک برای کسانی از شما که به پایان این پست رسیدید وجود دارد: بایگانی اینترنت — بله، همان مسئول Wayback Machine — این امکان را برای مردم فراهم کرد تا دوباره بازی رایانه ای “OREGON TRAIL” را بازی کنند. من عملاً می‌شنوم که همه ژنرال ایکس‌ها در آنجا فریاد می‌زنند.

اگر «Oregon Trail» فنجان چای شما نیست، بازی‌های دیگری که توسط Internet Archive در دسترس هستند عبارتند از «Duke Nukem»، «Street Fighter»، «Burger Blaster»، «Indiana Jones and the Last Crusade»، «The Lion King» “، و “مربی پیشرفته پرواز چاک یگر.” کتابخانه کامل را اینجا ببینید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا