متفرقه

چگونه در آزمون های زبان موفق شویم؟

همه ما می دانیم که چگونه پیش می رود: امتحانات شما به سرعت نزدیک می شوند، سطح استرس شما در حال افزایش است، و احساس می کنید وقتتان برای مطالعه کم شده است. متأسفانه، هراس به ندرت راه خوبی برای مقابله با استرس است، بنابراین اگر برای امتحانات A-levels، DAAF یا هر نوع دیگری از زبان درس می خوانید، این ترفندهای ساده را دنبال کنید تا اعتماد به نفس خود را برای روز بزرگ افزایش دهید. جمله واره قیدی انگلیسی

1. از امتحان کردن تکنیک های غیر متعارف نترسید

جغرافیا، تاریخ، ریاضی… ممکن است موضوعات جالبی باشند، اما بیایید صادق باشیم، اتصال آنها به زندگی روزمره شما کمی سخت است. از سوی دیگر زبان ها زنده هستند. می توان از آنها برای برقراری ارتباط با هر کسی، در هر مکان و در هر زمان استفاده کرد. اگر می توانید کمی تعطیلات زبانی را بپردازید، آن را ادامه دهید! گرامر wish

یک هفته در خارج از کشور می تواند بیش از یک سال کامل را در کلاس به شما آموزش دهد. اگر همین الان یک سفر سریع به سیسیل کمی فراتر از بودجه شماست، ناامید نشوید – هنوز هم فرصت های زیادی برای تمرین یک زبان خارجی و غوطه ور شدن وجود دارد. به عنوان مثال، سعی کنید شریکی را پیدا کنید که بتوانید با اسکایپ تمرین کنید!

2. زمان خود را بر اساس نیازهای خود اولویت بندی کنید

متأسفانه، هیچ رویکرد یکسانی برای مطالعه در امتحانات وجود ندارد. هر آزمون منحصر به فرد است، با مجموعه ای از مهارت های خاص مورد آزمایش قرار می گیرد. به عنوان مثال، مکالمه به زبان ایتالیایی ممکن است شما را در امتحان گفتاری حرفه ای کند، اما اگر دانش گرامر شما کم باشد احتمالاً در قسمت نوشتاری خراب می شوید و می سوزید. اگر دوستان زیادی دارید که به زبانی که در حال یادگیری آن هستید صحبت می کنند، به احتمال زیاد زبان را به روشی بصری یاد گرفته اید. بنابراین باید زمان مطالعه خود را بر تسلط بر قواعد گرامری متمرکز کنید.

از قبل برنامه ریزی کنید، مطمئن شوید که دقیقاً می دانید چه جنبه هایی از زبان در خود امتحان آزمایش می شود و وقت خود را برای بهبود ضعیف ترین بخش های کارنامه زبانی خود در اولویت قرار دهید.

3. از قبل برنامه ریزی کنید

به برنامه خود نگاه کنید و برای خود یک برنامه اختصاصی بسازید که به شما امکان می دهد زمان کافی برای تمرکز بر همه زمینه های زبان را داشته باشید. بین 30 تا 90 دقیقه در روز را به یادگیری زبان خود اختصاص دهید و در مورد نیازهای خاص خود صادق باشید. ممکن است لازم باشد مقدار زمانی را که صرف یادگیری گرامر و واژگان می‌کنید در مقابل مدت زمانی که صرف تمرین صحبت کردن یا خواندن می‌کنید، تنظیم کنید. فقط به یاد داشته باشید – شما استاد برنامه مطالعه خود هستید، بنابراین اگر نگران هستید که خسته شوید، همیشه می توانید همه چیز را تغییر دهید. و اگر در کارهای روزمره پیشرفت می کنید، یک برنامه روزانه روشن برای خود بسازید و به آن پایبند باشید!

هر رویکردی که انتخاب می‌کنید، مهم‌ترین چیز این است که از قبل برنامه‌ریزی کنید تا از همان ابتدا درک واضحی از نقاط قوت و ضعف خود داشته باشید. به علاوه، برای اینکه در طول زمان بررسی، کمی انگیزه به خودتان بدهید، اهداف روزانه ای را برای خود تعیین کنید که بتوانید آنها را هدف گذاری کنید.

4. کار تیمی باعث ایجاد رویا می شود

گوشه نشین نباشید – زبان خارجی موضوعی عالی برای یادگیری به صورت جفت یا گروهی است!

شاید در گوش دادن و درک مطلب خود را ستاره‌ای راک می‌دانید، اما وقتی نوبت به نوشتن می‌رسد، چیزی جز خزیدن زیر سنگ و پنهان شدن نمی‌خواهید؟ اگر چنین است، سعی کنید یک جلسه مطالعه هفتگی با یک همکلاسی که در ضعیف ترین زمینه شما برتر است (و بالعکس) ترتیب دهید. آموزش دادن به دیگران نیز یکی از بهترین راه های یادگیری است، بنابراین مطالعه در گروه های کوچک هنگام آماده شدن برای امتحان عالی است.

تنظیم را غیررسمی نگه دارید (نکته حرفه ای: کافی شاپ ها عالی هستند)، و یک دستور کار کوچک از قبل آماده کنید تا همه بدانند چه انتظاری دارند. غیر رسمی بودن محیط اعصاب همه را راحت می کند و قبل از اینکه متوجه شوید، اعتماد به نفس شما به سرعت افزایش می یابد.

5. سرگرمی های خود را به وسایل کمک آموزشی سرگرم کننده تبدیل کنید

این را نمی توان به اندازه کافی تکرار کرد: زبان ها هر روز ما را احاطه می کنند، بنابراین مطمئن شوید که بینی خود را از کتاب بیرون می آورید و یادگیری را در محیط های مختلف تمرین کنید! آیا شما یک طرفدار ورزش هستید که به فوتبال اسپانیا میل دارید؟ سپس آخرین نتایج لالیگا را در یک وب سایت اسپانیایی بررسی کنید. شاید موسیقی بیشتر مورد شما باشد؟ در یک لیست پخش Spotify به زبانی که در حال یادگیری آن هستید مشترک شوید. وقتی آهنگی را که دوست دارید پیدا کردید، سعی کنید اشعار را به انگلیسی ترجمه کنید. این نه تنها دایره لغات شما را گسترش می دهد، بلکه در طول مسیر عبارات را نیز یاد می گیرید و مهارت های تلفظ خود را بهبود می بخشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا