سفر و گردشگری

کدام روندها فرصت ها یا تهدیدهایی را در بازار گردشگری غذایی اروپا ایجاد می کنند؟

اهمیت گردشگری

امروزه صنعت گردشگری تبدیل به یکی از پر سود ترین صنایع جهان شده است. بسیاری از کشور ها با سرمایه گذاری در این صنعت به سود فراونی رسیده اند. درامد از این صنعت به این صورت است که اگر گردشگر به کشور ما جذب شود و به اینجا مسافرت کند مکانی برای ماندن می خواهید، خوراک و غذا تهیه می کند سوغاتی می خرد و برای بازدید از جاذبه ها پول صرف می کند بنابراین تمام این ها باعث می شود که اقتصاد رونق یابد. هرچه گردشگر بیشتر باشد رونق اقتصادی بیشتر می شود و افراد بیشتری صاحب کار می شوند. بنابراین توجه به این بخش از صنعت بسیار مهم و حیاتی است.

اهمیت روزافزون پایداری

تقریباً سه چهارم (72٪) مسافران در سال 2019 موافق هستند که مردم باید از هم اکنون برای نجات جهان برای نسل های آینده با انتخاب سفرهای پایدار اقدام کنند. این تعداد از 62 درصد در سال 2016 افزایش یافته است، بنابراین آگاهی از نیاز به پایداری در سال های گذشته در حال رشد بوده است و انتظار می رود در سال های آینده بیشتر افزایش یابد. این علاقه به پایداری در گردشگری غذایی با استفاده از غذای پایدار جاری می شود. گردشگران ترجیح می دهند غذاهای ارگانیک بخورند که توسط جامعه محلی تهیه می شود و نه زنجیره های غذایی بزرگ. اطلاعات کامل

پایداری در میان نسل‌های جوان محبوبیت بیشتری دارد. نسل‌های جوان‌تر بحث‌ها را در مورد تغییرات آب‌وهوایی و برابری اجتماعی به راه انداخته‌اند، اما زمان زیادی طول نمی‌کشد تا این نسل‌ها بزرگترین بازار منبع باشند و پایداری به جای انتخاب، پیش‌نیاز خواهد بود.

اغلب اروپایی ها به غذایی که اثرات زیست محیطی کمی داشته باشد و در تولید آن ها از آفت کش ها استفاده نشده باشد همچنین توسط افراد محلی تأمین شده باشد نه کارخانه های بزرگ را غذای پایدار می نامند. استفاده از غذای پایدار باعث رشد افتصادی، حمایت حیوانات، درآمد منصفانه برای کشاورزان و سلامت بیشتر افراد می شود. بنابراین، بسیاری از اروپایی‌ها گزینه‌های پایدار را انتخاب می‌کنند، اما تنها در صورتی که قیمت‌ها رقابتی باشد و اطلاعات واضح باشد.

برخی از گردشگران از پایداری فراتر می روند و ترجیح می دهند در گردشگری احیا کننده شرکت کنند. در حالی که در گردشگری پایدار تمرکز بر عدم آسیب رساندن است، در گردشگری احیا کننده همه چیز به بهبود مقصد است.

تأثیر بیشتر رسانه های اجتماعی بر گردشگری

پست های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ تجربه های منحصر به فرد غذا و نوشیدنی استفاده می شود. مسافران از نسل Y و Z در حال رشد هستند تا به بزرگترین گروه هدف تبدیل شوند و درصد بسیار زیادی از آنها از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. بخش دیگری از این علاقه جدید با توجه بیشتر به برنامه های غذایی، هم در تلویزیون و هم در سرویس های پخش آنلاین تقویت می شود. هنگامی که این گروه هدف در معرض یک مقصد قرار می گیرند، می توانند به سرعت اطلاعات بیشتری را در اینترنت جمع آوری کنند و قبل از سفر اطلاعاتی در مورد غذاها و نوشیدنی های محلی کسب کنند.

با تأثیرگذاری رسانه های اجتماعی بر انتخاب مقصد غذای مسافران، رسانه های اجتماعی هنگام جذب گردشگران غذایی اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند. بنابراین، بسیار مهم است که محصولات آشپزی شما در فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب و توییتر تبلیغ شوند. بهتر است با استفاده از ترکیبی از متن، عکس و ویدئو، اطلاعات زیادی ارائه دهید. علاوه بر این، مهم است که تا حد امکان به بسیاری از مشتریان خود متصل شوید، بنابراین پست های شما می توانند توسط تعداد زیادی به اشتراک گذاشته و لایک شوند.

گیاهخواران و انعطاف پذیرها

وگان ها، گیاه خواران و انعطاف پذیران بخش رو به رشدی در گردشگری غذایی هستند زیرا مردم شروع به تجدید نظر در عواقب مصرف خود می کنند. گیاهخواری یک تعهد جدی برای اکثر مردم است، به این معنی که آنها به دنبال رژیم غذایی خود هستند. این گردشگران در انتخاب غذای خود بسیار سختگیر هستند زیرا باید با رژیم غذایی آنها مطابقت داشته باشد. گردشگران گیاهخوار و وگان در اینترنت و سایر منابع به دنبال پیشنهادهایی هستند که برای گیاهخواران و وگان ها مناسب باشد. آنها پذیرای تجربیات جدید و ملاقات با افراد جدیدی هستند که همفکر هستند.

در کنار جذب گیاهخواران و گیاهخواران، شما شریک یا همراهان آنها را نیز جذب می کنید، زیرا آنها اغلب تصمیم می گیرند در انتخاب های زندگی خود از آنها حمایت کنند و از انتخاب های رستوران خود پیروی کنند. از آنجایی که زنان تمایل بیشتری به کاهش گوشت دارند، در بسیاری از موارد زنان گیاهخوار هستند در حالی که شریک زندگی آنها نه. علاوه بر این، گردشگری وگان نیز کوشر و حلال در نظر گرفته می شود، بنابراین گردشگران بیشتری را نیز جذب می کند.

علاوه بر وگان ها و گیاه خواران، فلکسی خواران زیادی نیز وجود دارند که سعی می کنند گوشت را کاهش دهند، اما گاهی اوقات گوشت می خورند. انعطاف پذیری می تواند بین خوردن گوشت پنج بار در هفته یا خوردن گوشت یک بار در ماه متفاوت باشد. فلکسیتارین ها، طبق تعریف، اصلا سختگیر نیستند، و بسیاری متقاعد خواهند شد که گوشت بخورند تا چیز جدیدی را تجربه کنند، یا زمانی که فرصتی برای غوطه ور شدن بیشتر در فرهنگ شما ایجاد می کند. با این حال، بسیاری از افراد انعطاف پذیر هنگام خوردن (بیش از حد) گوشت احساس گناه می کنند. در برخی موارد، احساس گناه آنها را می توان با تاکید بر اینکه گوشت در محلی تولید می شود و مراقبت از رفاه حیوانات برطرف می شود.

رژیم های غذایی سالم یا قدرتمند

امروزه بیشتر افراد به فکر سبک زندگی سالم با رژیم غذایی سالم هستند. گردشگران سالخورده می خواهند به جایی سفر کنند که غذای سالم در آنجا موجود باشد در نتیجه تمام تکنولوژی به کمک مردم آمده تا سبک زندگی سالم تری داشته باشند. در این قرن افراد بیشتر به فکر کاهش وزن و جلوگیری از ابتلا به بمیاری های مختلف هستند زیرا به دلیل سبک زندگی ماشینی و کم تحرکی پدیده چاقی همه گیر شده است.

در نتیجه، مردم شروع به تجدید نظر در عادات غذایی گذشته خود می کنند، همچنین هنگام سفر. بسیاری از مردم شروع به اصلاح رژیم غذایی خود به روشی می کنند که بسیار سالم تر باشد. تقاضای فزاینده ای برای مواد غذایی تازه، ارگانیک، مغذی و تولید شده به روشی پایدار وجود دارد.

علاوه بر اطلاعات ارائه شده بر مبنای علمی در مورد نحوه تغذیه سالم، تعداد فزاینده‌ای از اروپایی‌ها وجود دارند که از دیگر متخصصان تغذیه و سبک زندگی نیز الهام گرفته‌اند. علاوه بر این، تعداد فزاینده ای از افرادی وجود دارد که به دلیل آلرژی، عدم تحمل یا بیماری، توصیه های پزشک خود را محدود می کنند. این منجر به تعداد فزاینده ای از مسافرانی می شود که عادات غذایی محدودی دارند.

نمونه هایی از این محدودیت ها عبارتند از: بدون گوشت، فقط گوشت، بدون گلوتن، بدون بادام زمینی، بدون لاکتوز، کوشر، حلال، گیاهخواری، گیاهخواری، کتو، پالئو، غذای خام، پاک خوری (بدون افزودنی)، رویکردهای غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا (DASH) حاوی سدیم کم و کلسیم بالا، مدیترانه ای و بسیاری موارد دیگر.

مزایای داشتن رژیم غذایی سالم

1- سلامت قلب

2- سلامت مغز

3- پرنشاطی

4- خلق و خوی بهتر

5- تقویت سیستم ایمنی بدن

6-  تقویت حافظه

7- پیشگری از سرطان

8- طول عمر بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا