سفر و گردشگری

راهنمایی‌های ارزشمند برای سفر از افراد محلی و مهاجران

✓ از برخی از افراد محلی و مهاجران بخواهید بهترین توصیه سفر را دریافت کنند

بیشتر افراد محلی نکات منفی درباره‌ی سفر دارند، چون به همان روال‌های روزمره‌ی خسته‌کننده‌ی خود در خانه‌یشان عادت کرده‌اند. آن‌ها به شهر وطنی خود به عنوان یک توریست نگاه نمی‌کنند، ارتباط خود را با محیط اطرافشان از دست می‌دهند و به ندرت مناطق جدید شهر را کشف می‌کنند.

راه حل این است که افراد محلی مناسب را پیدا کنید.

افراد در صنعت مهمان نوازی

سرآشپزان، مدیران هتل‌ها و خوابگاه‌ها، و گاهی رانندگان اوبر، منابع ارزشمندی برای اطلاعات هستند. آن‌ها شهرهای خود را به بهترین شکل می‌شناسند و همواره بازخورد و نکات جدید سفر را از مسافران و همتایان خود دریافت می‌کنند.

مهاجران خارجی

مهاجران حتی منابع بهتری برای نکات سفر محلی هستند. آن‌ها مقصد را با دیدگاهی مشابه شما می‌بینند یا قبلاً دیده‌اند، و چیزهایی را که مردم محلی ممکن است به آن عادت کرده یا به عنوان معمولی تلقی کنند، قدردانی می‌کنند. همچنین، آن‌ها احتمالاً عادت دارند که اطراف خانواده و دوستان خود را به دوستان خود نشان دهند، بنابراین فهرستی جامع از نقاط موردنظر را برای بررسی تهیه کرده‌اند. برای برقراری ارتباط با یک مهاجر خارجی، می‌توانید از شبکه‌ی اجتماعی خود استفاده کرده و به گروه‌های مهاجر در فیس‌بوک ملحق شوید.

✓ خوب بخوابید

زود بیدار شدن برای بهره‌گیری از روز و فعالیت در مقابل جمعیت، ایده‌ی خوبی است تنها اگر زودتر به خواب بروید. در غیر این صورت، ممکن است سفر خود را به خطر بیاندازید.

کمتر خوابیدن به معنای بیشتر بودن خستگی است و خستگی بیشتر به معنای بدخلقی، کمبود انرژی و کاهش عملکرد است. این دقیقاً وضعیتی است که شما نمی‌خواهید در سفر خود با آن روبرو شوید.

اما اگر حس خستگی نداشته باشید چه؟

همانطور که متیو واکر، دانشمند خواب، در کتاب “چشم باز” خود توضیح می‌دهد، زمانی که کمتر خواب می‌بینید، اغلب حس خستگی نمی‌کنید، اما به هر حال، بدن شما آسیب می‌بیند و دیگران می‌توانند این وضعیت را به وضوح تشخیص دهند.

✓ ارزان باشید حتی اگر مجبور نیستید

شما نمی‌توانید تجربه‌های سفر فوق العاده را برای خود خریداری کنید. بلکه باید آن‌ها را برای خود به دست آورید.

داشتن بودجه محدود، حتی اگر توانایی مالی کافی نداشته باشید، محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند که شما را وادار می‌کند اقداماتی را انجام دهید که در غیر این صورت ممکن است انجام نمی‌دادید. این اقدامات درهایی را برای تجربیات غیرمنتظره و به یادماندنی باز می‌کند.

نکته اصلی در یک نکته است: زمانی که فرصت شما برای ساختن یک داستان سفر فوق‌العاده را بیشتر می‌کند، باید ولخرجی کنید. این شامل استفاده از خواب بهتر، استفاده از راهنمایی تخصصی، انجام کارهایی غیرعادی است که فرصت مجدد برای انجام آن‌ها وجود ندارد، یا حتی خرید زمان بیشتری در مقصد (مانند پرواز مستقیم) می‌شود.

✓ هنگام انتخاب بین Airbnbs و هتل ها مراقب باشید

Airbnb در گذشته یک انتخاب واضح نسبت به هتل‌ها بود، اما دیگر اینطور نیست. این به یک تجارت بزرگ تبدیل شده است که برخی از میزبان‌ها به جای رفتار صادقانه با مهمانان، آن‌ها را به عنوان منبع درآمد می‌بینند، که باعث افزایش مواردی مانند کلاهبرداری و عدم صداقت می‌شود و برخی از اجتماعات را به شکل منفی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ما از این نتیجه نکشیده‌ایم که ما هنوز از اقامت در Airbnb لذت می‌بریم. اما در حال حاضر گزینه‌هایمان را بازنگه می‌داریم و قبل از تصمیم‌گیری، مزایا و معایب اقامت در Airbnb نسبت به هتل‌ها را به صورت صادقانه سنجیده و ارزیابی می‌کنیم. و شما نیز باید همین کار را انجام دهید.

✓ با شروع زودهنگام لیست بسته بندی، چیزی را فراموش نکنید

قبل از حرکت، من و کیم هفته‌ها پیش فهرست یادآوری‌ها را روی تلفن‌هایمان ایجاد می‌کنیم. هر وقت به چیزی که برای سفرمان نیاز داریم فکر می‌کنیم، آن‌ها را همان جا یادداشت می‌کنیم.

زمانی که زمان بسته‌بندی نزدیک می‌شود، ما لیست‌ها را دوباره بررسی می‌کنیم و قبل از رفتن به فرودگاه، آن‌ها را سه بار بررسی می‌کنیم.

✓ با آوردن سیم کشش به برق وصل بمانید

همانطور که اخیراً در ماهنامه غیر متعارف به اشتراک گذاشتم، بند ناف من سلاح مخفی سفر من است. یک دوشاخه را به سه پریز تبدیل می‌کند و به من کمک می‌کند به مراکز فروش با موقعیت نامناسب در هتل‌ها، Airbnbs و کافه‌ها برسم.

✓ با نگاه کردن به سبک محلی و لباس پوشیدن بر اساس آن، اولین تاثیر خوبی را ایجاد کنید

یکی از چیزهایی که همه فرهنگ‌های جهان به اشتراک می‌گذارند، تمایل به قضاوت درباره کتاب از روی جلد آن است.

بنابراین اگر مانند یک توریست لباس بپوشید، یا حتی بدتر از آن به گونه‌ای که در آن کشور بی‌احترامی تلقی می‌شود، مطابق با شما قضاوت و با شما رفتار خواهد شد.

برای جلوگیری از این امر، مانند یک محلی یا حداقل یک مهاجر محلی لباس بپوشید.

✓ با بستن کفش مناسب، سفر خود را بدون درد نگه دارید

کفش‌هایی که نمی‌توانید طول روز با آن‌ها راحت راه بروید، ارزش بسته‌بندی را ندارند. برای دیدن ملزومات سفر کیم و لیست بسته‌بندی من برای موارد دلخواه ما، در یک یادداشت مرتبط، هرگز کفش‌های جدید را در سفر خود به همراه نداشته باشید. خطر عدم درست قرار گرفتن آن‌ها یا ایجاد مشکلات در هنگام شکستن آن‌ها می‌تواند سفر شما را به خطر بیندازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا