متفرقه

4 نکته برای یادگیری موسیقی

علاوه بر سرگرم کننده بودن، یادگیری نواختن موسیقی دارای طیف گسترده ای از مزایا از جمله بهبود حافظه و هماهنگی عضلات است. حتی اگر در کودکی فرصتی برای یادگیری موسیقی پیدا نکردید، هیچ وقت برای شروع دیر نیست! در این مقاله، 4 نکته برای شروع یادگیری موسیقی در بزرگسالی به شما ارائه می دهیم که می توانید برای آموزش آنلاین موسیقی از آن ها استفاده کنید.

نکته 1: موسیقی دل خواه خود را انتخاب کنید

زمانی که تصمیم به یادگیری موسیقی می گیرید، ساز و موسیقی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. چه آموزش آنلاین موسیقی را انتخاب کنید چه آموزش حضوری فرقی ندارد. اگر چیزی را انتخاب می کنید که صدای آن را دوست دارید و به آن علاقه دارید، این کار انگیزه شما را برای تمرین بیشتر می کند و تمرین را لذت بخش تر می کند. آیا همیشه به فکر نواختن پیانو بوده اید؟ آیا از صدای کلارینت لذت می برید؟ آیا می خواهید در یک گروه راک درام بنوازید؟ شما باید ساز متناسب با سبک زندگی خود را نیز انتخاب کنید. اگر به طور مداوم در حال حرکت هستید، انتخاب یک ساز قابل حمل مانند کلارینت ممکن است مناسب تر باشد. اگر دیواره ای نازک و همسایه های کج دارید، یک پیانوی دیجیتال با حجم قابل تنظیم ممکن است مناسب تر باشد.

هنگام انتخاب رپرتوار خود (موسیقی که می نوازید)، ابتدا به موسیقی مورد علاقه خود فکر کنید. آیا آهنگ مورد علاقه ای دارید؟ آیا همیشه از گوش دادن به موتزارت لذت برده اید؟ آیا این ایده را دوست دارید که بتوانید یک تک نوازی جاز را بداهه بسازید؟ چرا نمی بینیم که برای یادگیری این چیزها چه چیزی لازم است؟ اگر قطعه‌ای در حال حاضر فراتر از سطح شماست، نسخه‌های ساده‌تر یا موسیقی مشابهی را در نظر بگیرید که از نظر سطح چندان پیشرفته نیستند. برای مثال، نسخه‌های کوتاه‌شده بسیاری از آثار کلاسیک مانند سونات مهتاب بتهوون و فانتزی بداهه شوپن وجود دارد.

نکته 2: اهداف را تنظیم کنید

اهداف واقع بینانه ای برای آنچه می خواهید یاد بگیرید و میزان زمانی که می توانید برای تمرین صرف کنید تعیین کنید. تنظیم هدف به شما کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کنید و راحت تر پیشرفت های خود را پی گیری کنید. در تعیین اهداف خود ابتدا به این فکر کنید که چرا می خواهید موسیقی یاد بگیرید. آیا این یک سرگرمی سرگرم کننده برای شما است که در خانه خودتان انجام دهید؟ آیا می خواهید با دوستان موسیقی دان خود ارتباط برقرار کنید؟

هدف شما باید مشخص باشد. (توضیح: من می خواهم یاد بگیرم که چگونه اولین حرکت سونات مهتاب بتهوون را اجرا کنم، می خواهم یاد بگیرم که چگونه چهار آکورد مورد استفاده در آهنگ پاپ مورد علاقه ام را اجرا کنم، می خواهم بتوانم از طریق این بخش دشوار تنبور نوازی بدون توقف اجرا کنم)

قابل اندازه گیری – هدف شما باید قابل اندازه گیری باشد، آیا می توانید بگویید چه زمانی به آن هدف رسیده اید؟

دست یافتنی- هدف شما باید نسبت به سطح مهارت ها و زمانی که باید برای تمرین اختصاص دهید واقع بینانه باشد. اگر هدف شما این است که مانند یوجا وانگ در شش ماه پیانو بزنید، هدف شما دست یافتنی نیست.

مرتبط- اهداف تمرینی شما باید با اهداف کلی شما در یادگیری موسیقی هماهنگ باشد. (مثال: آیا برای نواختن پیانو در مهمانی های شام دوستان خود نیاز به خواندن زبانه های گیتار دارید؟)

محدود به زمان – هدف شما به یک تاریخ هدف نیاز دارد. (مثال: نام یادداشت ها را در یک هفته حفظ کنید).

نکته 3: تمرین مداوم

بهترین راه برای رسیدن به اهداف، تمرین مداوم است. یک برنامه تمرینی برای کمک به یادگیری خود تنظیم کنید. جلسات تمرین باید منظم و زمان بندی شده باشند به طوری که حواس پرتی ها به حداقل برسد. جلسات تمرین نباید زیاد طولانی باشند، حدود ۳۰ دقیقه یک جلسه بیش از حد کافی است. اگر حتی ۳۰ دقیقه هم طولانی باشد، می توانید به دنبال چندین دوره رایگان در روز خود باشید که در آن ها می توانید از ۱۰ تا ۱۲ دقیقه تمرین کنید. همچنین می توانید برای استراحت های متعدد در روز برنامه ریزی کنید، قبل از اینکه برای کار بعدی روز خود آماده شوید، استرس خود را کاهش دهید. در حالی که باید تمرین منظم داشته باشید، باید انعطاف پذیر نیز باقی بمانید. گاهی اوقات، ممکن است کاره ای مهم تری نسبت به تمرین موسیقی داشته باشید.

نکته 4: بخش‌های تمرین یا «تکه‌ها»

تمرکز بر یادگیری بخش‌های کوتاه‌تر یک قطعه موسیقی، که گاهی اوقات به آن «چانک» می‌گویند، کارایی جلسات تمرینی شما را بهبود می‌بخشد. “قطع کردن” باعث می شود تمرین هضم تر شود و آنچه یاد می گیرید بهتر به شما می چسبد. برای بخش های به خصوص دشوار، حتی می توانید اندازه گیری به اندازه گیری کنید. برای این کار از ضرب اول یک پیمانه تا اولین ضرب از پیمانه زیر به آرامی تمرین کنید. هنگامی که بر آن اندازه گیری مسلط شدید، دو بخش اندازه گیری، چهار بخش اندازه گیری و غیره را بسازید و تمرین کنید و در حین حرکت سرعت را افزایش دهید. بسته به مدت زمان جلسات تمرینی شما، ممکن است هر بار فقط یک معیار دشوار را یاد بگیرید، اما این اشکالی ندارد! این استراتژی اندازه‌گیری به اندازه به شما در بخش‌های دشوار دیگر کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند تا از طریق نوارها، که بخش مهمی از موسیقی است، بازی کنید.

قبل از تمرین ساز دستتان را گرم کنید. در آغاز تمرین قطعه ای سخت و تکنیکی اجرا نکنید. عدم توجه به این نکته باعث می شود تا فشار زیادی بر عضلات وارد شود. یکی از روش های خوب اجرای گام و آرپژ با سرعت بسیار پایین است. بعد از آن قطعه ای ساده برای شروع تمرین را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا